Bar, 17. jul 2017. godine

Uoči velike premijere pozorišne produkcije Barskog ljetopisa i Kraljevskog pozorišta Zetski dom – „Orkanski visovi“, za koju je po motivima istoimenog romana Emili Bronte dramatizaciju uradila Stela Mišković, a režiju potpisala Dora Ruždjak Podolski, biće organizovano književno veče posvećeno ovom klasiku engleske i svjetske književnosti. Prikaz romana zakazan je za utorak, 18. jula na platou ispred Dvorca kralja Nikole sa početkom u 21h. O „Orkanskim visovima“ će govoriti Marija Petrović Martinović, profesorica engleskog jezika i Maja Simović, profesorica srpskog jezika i književnosti, kao i Stela Mišković dramska spisateljica koja će posebno govoriti o radu na predstavi „Orkanski visovi“ koji se prvi put dramatizuju na Balkanu. Veče se organizuje kako bi se čitalačka i pozorišna publika podsjetila ili pak upoznala sa sadržajem, umjetničkom vrijednošću i kvalitetom „Orkanskih visova“, koji je prvi je i jedini roman engleske književnice Emili Bronte. Smatra se remek djelom engleske i svjetske književnosti i jednom od najljepših ljubavnih priča svih vremena. Ipak, kada je objavljen 1848. godine, naišao je na podijeljena mišljena kritičke javnosti. Viktorijanski kritičari su, recimo, bili šokirani prikazom onovremenog viktorijanskog društva i  brutalnošću priče o ljubavi Ketrin Ernšo i Hitklifa, osveti, tajnama, unutarnjim previranjima ljudskog bića i najukorjenjenijim parotivurječnostima sudbine čovjeka. Tek kasnije, ovaj roman dobija slavu engleskog, a potom i svjetskog klasika.

Premijera predstave je zakazana je za 20. jul na sceni u Starom Baru od 21:30h, dok su termini repriznih igranja: 21, 22. i 23. jul.

Tagovi: , , , , , ,